Podle rubrik

Recenze - Jsi požehnáním

Útlá kniha od benediktinského mnicha Anselma Grüna JSI POŽEHNÁNÍM, kterou již v roce 2007 vydalo Karmelitánské nakladatelství, určitě stojí za vaši pozornost.

Každý z nás jistě touží nejen po požehnání pro vlastní život, ale také zřejmě každý chce být požehnáním pro druhé. Autor zde mluví o svých zkušenostech, které udělal s požehnáním na vlastní kůži. Zajímavým způsobem čtenářům nejen vysvětluje, co to požehnání vlastně je, ale také každého utvrzuje v tom, že můžeme žehnat opravdu všichni. Mnozí se často domnívají, že je to vyhrazeno pouze kněžím, a ostýchají se požehnat někomu druhému. Díky Bohu, který nás požehnal už při příchodu na svět, můžeme být požehnáním pro druhé. Jak autor říká: „… jsme v požehnaném stavu“. Každý právě tam, kde se nachází.

Možná někdy zapomínáme, že můžeme a máme být požehnáním pro své pracoviště, svou obec, pro své blízké apod. Nejen z psychologie víme, že slova mají skutečnou moc. Tak jako můžeme tvrdým slovem zranit, můžeme naopak dobrým slovem, chválou i přáním otevřít prostor pro život a lásku. Požehnání není žádné kouzlo nebo magie! Je to především projev chvály  Boha, který dává věcem, ale i lidem jinou kvalitu.

Kniha obsahuje kromě biblických příkladů také spoustu krásných modliteb při žehnání. Pokud budete mít o ni zájem, je možné si ji vypůjčit nebo objednat v prachatické farní knihovně.

Petr Juhaňák, Prachatice

Autorem recenze je můj kamarád, kterému vozím knížky. Protože i tento titul máme k zapůjčení ve farní knihovně, s jeho dovolením vám ji přináším. Knihu je možné si také objednat na iKarmel.cz.
JiriK

Stojí za přečtení

Textové pole: ŠABBAT V CHATRČI ANEB NADECHNOUT SE LÁSKY Ke slavení „Šabbatu v Chatrči“ jsou zváni všichni pastorační radní a další spolupracovníci farnosti od pátku do soboty 7. – 8. 5. Základní forma účasti je pobytová (budeme spát na nově opravené faře na Stříbrné u Kraslic a budeme se snažit zajistit vše, co by vám aspoň trochu nahradilo vaši „postýlku“). Pokud byste se někdo z vážných důvodů nemohl účastnit celého programu, domluvte se s některým z farářů na možnosti účasti alespoň na páteční či sobotní části. Více se dozvíte u Petra Hrušky, u kterého také, prosíme, nejpozději do neděle 25. dubna hlaste svoji účast.Každý z nás jistě touží nejen po požehnání pro vlastní život, ale také zřejmě každý chce být požehnáním pro druhé. Autor zde mluví o svých zkušenostech, které udělal s požehnáním na vlastní kůži. Zajímavým způsobem čtenářům nejen vysvětluje, co to požehnání vlastně je, ale také každého utvrzuje v tom, že můžeme žehnat opravdu všichni. Mnozí se často domnívají, že je to vyhrazeno pouze kněžím, a ostýchají se požehnat někomu druhému. Díky Bohu, který nás požehnal už při příchodu na svět, můžeme být požehnáním pro druhé. Jak autor říká: „… jsme v požehnaném stavu“. Každý právě tam, kde se nachází.

Vítání jara – poklad

Petr Juhaňák, Prachatice

Autorem recenze je můj kamarád, kterému vozím knížky. Protože i tento titul máme k zapůjčení ve farní knihovně, s jeho dovolením vám ji přináším.                 JiriK