Podle rubrik

Marienweiher: Požehnání na obě strany hranic

Pouť do MarienweiherV pátek 9. září se vydáváme po společné mši svaté a požehnání na cestu, chebští poutníci spolu s německými, na pouť, kterou před přibližně sto léty konali každoročně Chebané do marienwehrské baziliky. Čeká nás třídenní dlouhá přibližně 65 kilometrů s mottem: "Pojď, stavíme nové město do nové doby" - "Komm, wir bauen eine neue Stadt in eine Neue Zeit".

Za příjemného počasí, podmračeného sice, ale bez deště, přibližně v jedenáct hodin začínáme naše putování. Přes náměstí, kolem chebského hradu, po červeně značené turistické cestě přicházíme kolem poledne na Skalku - Stein, kde společně chutně poobědváme. Posilněni vyrážíme dále přes Břízu k torzu tvrze Pomezná, kde se nám dostává fundované historické přednášky o minulosti tohoto místa od Petra Berana.

Pak už následuje pohodlná cesta údolím kolem Ohře do německého městečka Hohenbergu se stejnojmenným hradem, kde nás čeká večeře v Rytířské restauraci a nocleh přímo na hradě. Večer si vyslechneme ještě zajímavou přednášku pana Martina Kastlera o českoněmeckém příhraničí dříve a dnes. (Mimochodem, pan Kastler má za manželku Moravanku, takže nás překvapil i svojí částečnou znalostí češtiny).

Druhého dne se probouzíme do podmračeného počasí a po vydatné snídani se vydáváme po osmé hodině směrem na Weißenstadt. První zastávkou je kaplička pojmenovaná Fatima-Kapelle u Steinhausu, kde se stavíme ještě v místní restauraci na chutnou polívčičku s játrovými knedlíčky. Počasí nám nepřeje, a tak nás hned za Steinhausem překvapí malá přeprška. Ta naštěstí netrvá dlouho a nad západním obzorem, kam směřujeme, začíná vykukovat modrá obloha. Za chvíli vysvitne sluníčko a vlídně nás osouší.

Když dorážíme k obědu v Röslau, vzpomínáme smutně na podmračené ráno, protože se už slušně potíme. Po obědě se vydáváme přes luhy a háje do cílového Weißenstadtu. Tady nás čeká večerní modlitba v místním katolickém kostele a ještě pětikilometrová cesta k Waldsteinhausu - restauraci a hotýlku, kde povečeříme a přenocujeme. Čeká nás tady i příjemné překvapení: koncert keltské hudby v přírodě pod skalami Waldsteinu.

Třetí den po snídani absolvujeme "rozcvičku" - výstup na hrádek Waldstein, tedy na zbytky zdí a vyhlídku, odkud je krásný rozhled po kraji a také je odtud vidět část cesty, která je dnes před námi. Českoněmecká bohoslužba, která je na Waldsteinu plánovaná se překládá na modlitby požehnání, kterého se nám dostává přímo u pramene řeky Saale-Sály. Všichni se napijeme dobré studené vody z pramene a po požehnání se vydáváme na závěrečnou část pouti. Sluníčko nás cestou obdarovává hojností svých paprsků, a tak nám přijde velmi vhod doprovod auta starosty Marktleugastu, pana Norberta Volka, který nám spolu s manželkou zajišťuje cestovní občerstvovací stanici.

Ve 14:45 konečně dorážíme do Rothu, místa tradičního občerstvení poutníků, kterým se tak jako nám, už před stoletím dostalo pohoštění chlebem a dobrou studenou pramenitou vodou. Tady nás kromě občerstvení čekali už i naši spoluvěřící z Chebu, kteří přijeli autobusem. Společně se pak po modlitbě u kříže vydáváme za doprovodu německé dechové kapely na společnou cestu do asi pět kilometrů vzdálené marienweiherské baziliky. Tady nám za vyzvánění všech zvonů baziliky přichází naproti pan farář s panem starostou a členy poutnického spolku (Pilgerbüro) s vlajkami a korouhvemi a doprovází nás do baziliky ke mši svaté.

Německo-česká závěrečná mše se stává korunou celé této naší pouti. Po obědě a srdečném rozloučení s našimi německými spolupoutníky se vracíme autobusem spolu s ostatními spoluvěřícími.

Neradi se loučíme s novými přáteli, se kterými jsme se cestou velice sblížili a slibujeme si, že příští rok, pokud nám Pán Bůh dá zdraví, budeme pokračovat v této obnovené tradici a všichni se na tuto cestu už těšíme.

Děkujeme všem německým průvodcům, zejména přátelům Jörgovi a Reinerovi. Kéž jim Pán žehná a kéž žehná i všem našim přátelům a bratřím a sestrám na druhé straně hranice!

PéEn

Kontakt na farní penzion
Další kontakty

Kázání na Soundcloud

Copyright © 2020 Římskokatolická farnost Cheb. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software vydaný pod licencí GNU General Public License.